Foredrag 13. november 2018 i tst-caféen 

”Søvnens betydning for fysisk og mental sundhed”

 

Alle kender det….skal til træning …. Er ikke udhvilet og har ikke sovet godt…..hvorfor?

Har man et entydigt svar på det – nej!

Mange har problemer med, at sove…..god søvn er min. dyb søvn i 4 timer og i alt 7-9 timer dagligt.

13% af befolkningen klager over dårlig søvn og tallet stiger.

Et regnestykke: Er man 75 år - har man i gennemsnit sovet i 25 år!

Så hvorfor ikke arbejde på en bedre søvnrytme😊

57 seniormedlemmer var samlet til foredrag en eftermiddag i november i tst-caféen.

Temaet hed ”Søvnens betydning for fysisk og mental sundhed” og foredragsholder var Linn Busch, som er uddannet fysioterapeut, kostvejleder og idrætscoach og har igennem 15 år rådgivet om sundhed og trivsel herunder om søvn.

Vi fik et indblik i hjernens og kroppens funktioner i forbindelse med det at hvile/sove og ikke hvile/sove og hvad der forstyrrer en god søvn, men også fokus på hvad man selv kan gøre for at forbedre søvnrytmen.

Det er jo sjovest at gå til træning med masser af energi i bagagen …… god og anstrengende fysisk træning  er medvirkende til, at kroppen hviler bedre, når man skal sove.

Et rigtig godt og udbytterigt foredrag, hvor vi fik noget at arbejde med derhjemme.