Hej alle på torsdagsholdene.

 Efter jeg har fundet ud af at nogle faktisk bruger en del af vores opvarmningsprogram som i denne tid er døbt om

til “Sundhedsgymnastik” (for opvarmning til hvad?) til  hjemmetræning har jeg taget mig sammen til at

renskrive det til jer i håb om at aktivere jer yderligere. Vi håber jo alle at komme i gang en dag selv om det ser

skidt ud lige nu og så skulle vi gerne være i form .

Jeg laver det selv hver dag – næsten –.

Det er lavet ud fra en skør ide at der kun står det som den der kører programmet siger. I må gerne køre det sammen

med andre uden for vore grupper og kan de ikke finde ud af hvad vi egentlig laver så fortæl dem det eller sig at det

er noget vi har sammen i gruppen.

Jeg er helt klar over at i alle har været flittige med at holde jer i gang med gåture og ved f.eks. at følge Rikke Hørlykke

 God fornøjelse😊

 Jørn Gilsaa / Instruktør 

 

Sundhedsgymnastik

Hjemmetræning, Opvarmning badminton/bordtennis

 

  1. 3 runder.
  • Gadedrenge – 2  frem – efter – ”NAVN ”- .
  1. Nehhe  o  æ  mav.
  • 3 dybe.
  • Hænderne under panden – op 8 gange-.
  • Op igen, bliv oppe og – ”NAVN” – (Tælle til 8).
  • Frem med labberne – enkeltkryds – dobbeltkryds.
  • Mckenzie 1, 2 og 3.
  • Vi skal ”Lundse” - 2 nede 2 oppe.
  • Om på ryggen op og cykle: Fremad – baglæns – fremad igen – og ned.
  • Ud med armene op med benene – rulle- hovedet modsat.
  • Behold armene ude – pas på fingrene.
  • Strakte ben til lodret – venuspumper, ned/op igen, tæerne langt ned , ned/op – 45 gr. saks, og den anden vej.
  • Bunden: Armene op over hovedet  - strakte ben – 10 cm op – og – ”NAVN ”–.
  • ” Alle sammen i kor”  - Maverullere -ok -værs`go
  • Op og stå ved egen hjælp.
  1. Den ene eller den anden (modsat,  den anden arm/ modsat ,  begge/modsat – ind foran/ modsat)
  • Om og hug.
  • Enorm bredstilling – frem – tilbage – op.
  • Blafre - Og – ” NAVN ”– (Se efter armen der går opad – nu).
  • Fingrene – presse –armene ud til siden- ”alle sammen i kor” håndfladen – presse – hele vejen rundt.
  • Folde hænderne , finte den ene vej – og den anden vej.
  • Den ene svane – den anden svane.
  1. Pulsen op
  • Hoppe hoppe - Frem og tilbage – fra side til side – Skiløb/ hælspark – Sprællemanden -.
  • Tviste  1 – 7 - og

(NB: ”NAVN”. Den der tæller har sagt ok til det  og det er et krav at man kan tælle til 8.)

Forfatter: Jørn Gilsaa 14-02-2021